Populära böcker 2016

Läste precis Stockholm stadsbiblioteks lista över mest utlånade böcker 2016.

Mest utlånade böcker och e-böcker:
Martina Haag ”Det är något som inte stämmer”
Thomas Eriksson ”Omgiven av idioter”
Leif GW Persson ”Kan man dö två gånger?”
Yuval Noah Harari ”Sapiens”
Jeff Kinney ”Helt ute”
Elena Ferrante ”Min fantastiska väninna”
Leif GW Persson ”Bombmakaren och hans kvinna”
Martin Widmark ”Brandkårsmysteriet”
Martin Widmark ”Fängelsemysteriet”

Mest utlånade vuxenböcker:
Martina Haag ”Det är något som inte stämmer”
Elena Ferrante ”Min fantastiska väninna”
Inger Edelfeldt ”Det hemliga namnet”
David Lagercrantz ”Det som inte dödar oss”
Ebba Witt Brattström ”Århundradets kärlekshistoria”
Paula Hawkins ”Kvinnan på tåget”
Jonas Hassem Kemiri ”Allt jag inte minns”
Karin Johannisson ”Den sårade divan”
Tom Malmquist ”I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv”
Agneta Pleijel ”Spådomen”

Källa: Stockholms stadsbibliotek, publicerat i Mitt i Vasastan, länk

När jag tittar på vuxenlistan kan jag konstatera att jag läst två: Min fantastiska väninna och Kvinnan på tåget. Därtill ska jag läsa ”I varje ögonblick är vi fortfarande i liv” samt ”Den sårade divan”.

 

12 thoughts on “Populära böcker 2016

Kommentera

