17.16

17.16 – det är tiden på posten kom idag.

Det har ju varit lite problem med postleveranserna då och då. Nu är det tydligen dags igen. Eftersom jag är hemma så funderar jag på att börja föra statistik. Men varför? Även om jag vill veta, så kommer det knappast leda till något gott. Möjligen att jag blir en surtant och det vill jag ju inte.

Mest av allt funderar jag på brevbärarna och deras arbetstider. Hur ser de ut (tiderna, inte brevbärarna)? Kan brevbärarna påverka tiderna? Får de nya scheman vid problem?

PS. Mina förväntningar på postservice var för övrigt mitt andra inlägg på denna blogg.

9 thoughts on “17.16

  1. Jag minns när jag var föräldraledig och posten kom strax efter nio men numera är 15-17 en vanligare tid. Är det för reklamen? Eller för att brevbärarna inte längre är klara för dagen när posten är utdelad? Ngt har ju helt klart förändrats. Men tanke på all digital post borde det vara färre brev numera

  2. Förut hade man på posten beting när man delade ut. Idag är det annat. De sliter de brevbärarna som är kvar. Men visst undrar man över tid för postleveransen.

Kommentera

