Sex månader sedan den stora kraschlandningen

Idag har gått sex månader sedan den stora kraschlandningen i mitt liv. Dagen då min älskade ögonsten, min brorson, dog. Det har varit ett väldigt långt halvår av sorg och saknad. Det tog en tid innan jag riktigt förstod, kunde ta in vidden av att aldrig få träffa honom igen och kunde förstå hur man ska kunna leva utan honom. Jag undrar ofta varför han behövdes ryckas bort från oss redan nu. Jag kan fortfarande inte styra tårarna helt, eller rättare sagt, jag låter dem komma.

Sex långa månader har gått fort, samtidigt som det liv jag levde innan dess känns avlägset. Men tiden går och jag lär mig att leva med sorg och saknad. Ett steg i taget. Några steg går framåt, andra bakåt med de flesta har valt en ny riktning. Det är också framåt! Just ikväll ska jag dock stanna för en liten stund. Det finns mycket att minnas.

 

11 thoughts on “Sex månader sedan den stora kraschlandningen

  1. Sorgen är en lömsk följeslagare, tycker jag. Just när en känner sig… rätt glad och OK kan den sätta klorna i en och så faller en ner och bara är ledsen, så ledsen. Men tiden gör skillnad, det märker jag som drabbades av sorg i mitten av oktober. Saknaden finns där emellertid fortfarande, nästan starkare än i början.
    Många tankar till dig!

Kommentera

