Konstnärsliv

Konst och skapande är något som intresserar mig. Tyvärr har jag ingen given talang och har inte kämpat så mycket med mitt eget skapande. Jag har en del idéer men mycket stannar där. Men när längtan blir stor så brukar jag testa någon kurs, tex akvarell eller mindfulness måleri, som nu senast.

Idag har jag råkat fastna för en del program som jag hittat på Svt play och olika konstnärer. Det är sådant som inspirerar mig. Och jag inser hur mycket tid och träning som ligger bakom förmågor.

Undrar vad som skulle hända om jag la mer tid på att lära mig tex måla eller annat skapande. Det är en intressant tanke.

16 tankar på “Konstnärsliv

  1. Man blir bra på det man gör. Det borde ju även gälla mer konstnärliga saker trots att vissa verkar ha ngn slags förmåga från början. Jag tror på att vara kreativ och skapa. Att det är bra för själen.

  2. Alla kan vi skapa utifrån vår förmåga och den går att utveckla! Kanske blir vi ingen Picasso men det är givande ändå. Minns en elev som faktiskt hade en realistisk syn på sig själv men som genom envetet arbete med olika förmågor fick ett B i bild. Vi var båda lika nöjda 😀

    • Jag skulle vilja testa fler material. Det finns ju så mycket att göra, så många alternativ och innan man har testat så vet man ju inte om det passar. Men nej, någon Picasso vill jag absolut inte bli. Han tillhör inte mina förebilder.

  3. Jag har målat i olja litet. EN av tavlorna är jag jättenöjd med… La ned målnigen vid byte av lägenhet 2004 eller om det var 2005, stafflit har jag kvar, fägerna också, men de behöver säkert förnyas. Kanske jag kommer att sätta igång med att ta tag i penslarna igen, men rätta lusten har inte infunnit sig, än…mer tanken att jag skulle vilja… Från tanke till handling kan det vara lång väg ibland. 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.