Hög ljudnivå

I stora livsmedelsaffären idag reagerade jag på att ljudnivån var så hög. Har inte upplevt det tidigare. Det var visserligen en hel del folk i stormarknaden men det brukar det ju vara. Analyserade och kom på att det är rullkorgarna som låter. Plasthjulen på dessa korgar ger ett skrapljud och just idag hade ovanligt många shoppare valt korg istället för vagn.

Sådant tycker jag är intressant. Någon försöker göra en förbättring men frågan är om ljudnivån var med i analysen. Även förbättringar kan föra med sig nya problem. Tänker att det måste vara odrägligt för personalen som ska stå ut i detta oväsen. Kommer säkert en ny lösning i sinom tid.

6 thoughts on “Hög ljudnivå

  1. Det intressanta är att ljuden försvinner efter ett tag. Måste vara ngn funktion i hjärnan som gör det för att man inte ska bli galen. Numera reagerar jag mer när jag hör hur tyst något är och passar på att njuta lite extra

  2. Jag är inte speciellt ljudkänslig men vissa har jag svårt att vänja mig vid. Däremot så märker man hur tyst det blir när det verkligen är tyst…

    • Visst är det så. Tidigare satt jag och jobbade ofta lite för sent. På kvällen när fläktarna stannade, så blev det så tyst. Fläktar man absolut inte tänker på att de finns.
      Men när jag väl hör ett ljud, då kan jag inte koppla bort det.

Kommentera

