Söndagspromenad en fredag

img_6578Fredagen blev min sista dag i Helsingborg för denna resa. Jag avslutade på bästa sätt. Solen sken och vinden var lugn och gav därmed de bästa förutsättningar för en härlig promenad. Kylan var visserligen aningen bitande men det var så vackert att gå längs Öresund. Jag gick i flera timmar utan minsta tanke på om det var en vandring eller promenad.

Det var ett stilla Helsingborg då butiker tagit söndagsledigt denna fredag. Däremot var det gott om flanörer och strövare både längs strandpromenad och i Pålsjöområdet.

Efter en sådan gångtur var jag värd både kaffe, bulle och en värmande bok. Ett perfekt avslut på en minnesvärd vistelse.
img_6601

4 thoughts on “Söndagspromenad en fredag

    • Ja, visst är det fint. Jag har sett många företag som försökt måla sina elskåp. Det här blev väldigt effektfullt, tycker jag. Tyvärr var många, som vanligt, nedklottrade.

Kommentera

