En kortare utlandsresa

På dagens program stod en tur till Helsingör. Kändes som att det hör till under en Helsingborgssemester och jag har inte varit där på väldigt många år. Resan gick bra. Det tar ju bara 20 minuter att ta båten dit.

Det var ju inte särskilt mycket folk i farten så det var lugnt att strosa. Men när det är -8 grader och blåser kallt, så blir det ju inte så mycket strosande ändå. I alla fall inte utan långkalsonger. Jag kollade lite butiker, besökte ett café men så mycket mer fanns inte att göra. Kan även konstatera att jag inte förstå språket. Ganska så snart tog jag båten tillbaka till Sverige igen. Utsikten är i alla fall fin!

Jag anar att de vana Danmarksresenärerna tar tåget till Köpenhamn. Det får bli en annan gång.

4 thoughts on “En kortare utlandsresa

  1. Åker man från Helsingborg så tar även vana resenärer båten. Men ska vi till Köpenhamn blir det bli eller tåg via bron. Språket klarar jag galant förutom räkneorden. Dem lär jag mig nog aldrig…

    • Jo, jag menade att väldigt många tåg båten till Helsingör och tåget vidare till Köpenhamn. Vi var få svenskar som stannade i Helsingör.
      Räkneorden är svåra. Men numera betalar jag mest med kort och då behöver man inte prata så mycket.

Kommentera

