Ebbas fik

Självklart gör jag som jag blir rekommenderad, ibland i alla fall och idag gick jag till Ebbas fik. Tack Mie. Fiket är ett femtio-talsfik med extra allt. Det är grejer överallt. Allt är färglatt, femtiotal och aningen amerikaniserat. Just när jag var där var utbudet godsaker begränsat vilket är bra (för min bristande karaktär). Men en god Caffe Latte fick jag.

Men… varför kan skåningar inte lära sig att stänga dörren. Det är otäckt kallt ute och att sitta nära dörren har sin utmaning. Vi var flera som hela tiden fick säga till ”Stäng dörren” eller resa oss upp för att stänga. Hur tänker folk? undrade vi men fick inget svar.

Kul att ha varit på Ebbas fik, en annorlunda upplevelse och en typ av fik som numera är väldigt sällsynta.

4 thoughts on “Ebbas fik

Kommentera

