Kafferepet

Kafferepet, eller Signe Bergqvist konditori är ännu ett av Helsingborgs caféer med lång historik. I lokalerna har det tydligen bakats och druckits kaffe sedan 1889.

När jag var där var det lugnt och det fanns ett imponerande utbud av godsaker. Bullar, kakor, bakelser och bröd i olika former. En dam kom ut med kaffet i en liten kanna och mjölk i en ännu mindre kanna. Personlig service!

Mitt fika var klassiskt gott och visst ångrar jag att jag inte kan få fram kameran. Däremot gillar jag nog hellre att hämta mitt kaffe själv. Även om det är jättemysigt med kaffe i kanna så svalnar det fort. Jag gillar mitt kaffe varmt.

Jag är i alla fall glad att denna typ av konditorier finns kvar. Jag gillar dem och dess atmosfär.

 

5 thoughts on “Kafferepet

Kommentera

