En orange kvadrat

Ett av mina fina minnen av 2016 är när jag vandrade längs Öresundsleden. När jag vandrade igenom Helsingborg, gjorde jag flera avstickare från leden. Jag var trött, törstig, hade ont i en fot och behövde ladda mina mobiltelefoner och gjorde därför flera pausar när jag var i civilisationen.

Under kvällspromenaden såg jag en orange kvadrat, som markerar leden. Hela jag ryckte till. Jag fick en så stark känsla och en längtan till vandring. Jag vill gå både de delar jag missat och delar som jag gått för att få se dem i kyla. Ikväll var det alldeles för mörkt. Jag testade men flera sträckor var utan belysning och det känns inte helt tryggt. Nu vill jag gå och lägga mig, så att jag kan vakna tidigt och få gå ut på promenad. Ska bli kul!

Tänk att en orange kvadrat kan ge sådana minnen, känslor och ge sådan energi!

8 thoughts on “En orange kvadrat

    • Tack! Grått och lite regn i luften men det blir bra ändå. Om jag minns rätt så har väl du varit här, och vet att det finns en del att uppleva?

      • Hoppas att vädret blir lite mer muntert. Jo, jag var där i somras och upplevde både det ena och det andra. 🙂
        Dock har jag inte vandrat där men är en lite äventyrlig av sig så kan jag verkligen rekommendera Kullaberg.

      • Vandring blev snarare promenad. Har inte rätt kläder med mig. Det regnar. Och Kullaberg vill jag verkligen tillbaka till. En solig dag!

Kommentera

