Start på nya året

Så glädjefullt att vakna utvilad och ha frukost hemma att njuta av. Solen sken, jag kom iväg redan under förmiddagen för att tvätta bilen och handla. Eftersom jag ska bege mig ut på resa så har jag även tänkt vara ute med packningen i god tid, istället för att rafsa ihop något i sista stund. Min vana trogen så börjar jag med ”leksaksväska” dvs en ryggsäck som jag fyller med böcker att läsa, block och pennor och annat som jag kan fördriva fritiden med.

Jag har även kommit ganska långt med min ”årsbok” med planer och drömmar för året. Några mål har jag dock inte formulerat än. Måste fundera noga. Under 2016 har jag lyckats väl med några mål, ett föll i glömska och ett annat var inte så genomtänkt och passande som jag trott. Det ska jag lära av. Under 2016 hade jag sex huvudmål med tre delkriterier per mål. 18 kriterier och det är lite för mycket. Men jag får helt enkelt fortsätta att utveckla mitt mål-koncept.

På det hela har jag känt att 2017 börjat på bästa sätt. Så ringer telefonen.

Mina föräldrar har varit med om en bilolycka. Allt har gått bra. Inga allvarliga skador och de är båda hemma igen. Visserligen väntar fler läkarbesök och undersökningar. Det var ju ganska skruttiga redan innan och nu är de än mer skruttiga, fler blessyrer och har än mer värk. Vet inte hur länge deras stackars kroppar ska orka med. Och all den oro jag tänkt att lämna bakom mig i 2016, studsade tillbaka igen och växer allt mer. Å ena sidan tänker jag att det hände 2016, men jag vet inte om det är så klokt att lura sig själv.

Det är nog bara att inse att jag får kämpa på som vanligt, inte styras av kalender utan se till att göra det bästa jag kan av varje situation.

God fortsättning på det nya året!

Blomma

8 thoughts on “Start på nya året

  1. Att ha skruttiga föräldrar leder till mycket oro för barnen. Trots detta så hoppas jag du, ni i familjen, ska få ett riktigt bra år. Det är ni värda efter förra årets tråkigheter.

  2. För varje år som går ökar min oro för mina gamla föräldrar och lever med det parallellt med de uppsatta målen. Skönt att det gick bra för dina föräldrar när de råkade ut för olyckan.

    • Jo, inser att det är en del av livet, att man måste ta sig igenom det. Men jag tycker inte om det. Jag kan ju bara lindra och försöka underlätta för dem, men egentligen inte göra någon större skillnad. Det går liksom bara utför.

Kommentera

