Slutet

Förra året avslutades med en blandning av nya och gamla traditioner. Jag väljer att se det som förädling. Jag tar vara på det goda i mina traditioner och fyller på med ännu mer gott.

En nyhet var förmiddagskaffe på balkongen. Det är inte så ofta som det är så behagligt men igår passade det bra. Och en god grund för en promenad i stan. Det var ju ganska trist väder så jag förgyllde genom att gå och kolla på sådant som känns lite lyxigt. Jag var i butiker och doftade på parfymer, kände på fina sjalar och gluttade på väskor. Det blev dock inget köp.

Eftermiddagskaffet intogs på NK:s Franska Café. Det gjorde jag även förra året och kanske är det en ny tradition som är på väg att skapas. Kaffet är inte perfekt men jag gillar miljön, och den känns bra vid nyår.

På kvällen blev det teater, Dorian Grays Porträtt. Inte så upplyftande men visst hade den något. Det jag noterade var att få i publiken var festklädda. Det brukar vara lite blandat men på nyår har jag tidigare år sett en del glitter och paljetter. Men inte igår. Flera var, som jag, ute i sista minuten. Jag fick känslan av att fler vill ha ett mer avslappnat nyårsfirande.

Idag ska jag börja planera det nya året!

2 thoughts on “Slutet

Kommentera

