Fredagsutflykt

Torsdagskvällen blev sen pga flitigt studerande och när jag fortsatte under fredagsförmiddagen kände jag mig snabbt ganska nöjd. Jag tyckte att jag var värd en utflykt. Jag behöver ut och få se lite nya vyer. Ibland är bilkörningen avkopplande och jag gillar att köra och lyssna på ljudböcker.

Ca 2,5 mil norr om Norrtälje ligger Gåsvik och där har Edblads butik och outlet, med trevliga priser. Nu är det dessutom mellandagsrea. De har kläder, smycken och heminredning och det är väldigt trevligt att kolla bland alla varor. Dessutom har de en restaurang med god mat. Jag åt viltgryta med potatismos och det var smaskigt gott. Med det i magen går det lätt att shoppa.

Efter besöket hos Edblads, åkte jag in till Norrtälje och strosade runt en stund. Hade tänkt fika men mitt favoritcafé hade ett så begränsat utbud att det inte lockade. Jag var nöjd ändå och köpte med mig lite matbröd hem istället. Lyxfrukost väntar i morgon.

Kvällen avslutas framför tv men innan dess har jag varit och simmat. Ikväll var det väldigt lugnt i bassängen. Tydligen har kommuninvånarna annat för sig en fredagskväll innan nyår!
img_64141

 

4 thoughts on “Fredagsutflykt

Kommentera

