En ovana för en god vana

Det tog inte många dagar för mig att hitta en ny ovana. När jag började simma för några veckor sedan, tänkte jag mig promenader till och från simhallen. Det tar ju bara en kvart att gå dit. Men att köra bil går ännu snabbare, ca 3-4 minuter.

Jag tänker att bland är det så enkla saker som avgör om jag kommer iväg eller ej. Av den anledningen har jag nog bestämt mig för att acceptera min ovana. All träning som blir av är bra träning och om bilen får mig att träna mer, så är det bra. Därtill ska erkännas att det är riktigt härligt att komma hem snabbt efter simningen.

Nu sitter jag och smider på nästa ovana. För mig är det en dröm att kunna kliva i myskläderna direkt efter träning. Och eftersom ingen ser mig i bilen, kan den drömmen snart bli sann!

Kommentera

