Dags för nya traditioner?

Nyår närmar sig och jag har inga bokade planer. Nyår är inget stort för mig, snarare något jag undviker, en rest från en skilsmässa för många år sedan. Däremot brukar jag göra något jag tycker om, som att gå på teater eller annat kulturevenemang.

Kanske blir det så även i år. Eller så är det dags att bryta den traditionen och börja på något nytt. Jag vet inte vad men det känns som rätt tid.

Där har jag en fundering att ägna fredagen åt. Tid att tänka innan det är försent.

img_1347

14 thoughts on “Dags för nya traditioner?

  1. Jag ser fram emot ett nyår hemma med katten och någon bra serie att titta på. Jag är inte så mycket för tillställningar med mycket folk utan med åren inser jag mer och mer hur jag uppskattar lugn.
    Hoppas 2016 slutar bra och att ditt 2017 börjar ännu bättre.

  2. Min mamma fyllde år på nyårsafton så dagen har alltid haft traditioner. Nu när hon inte finns längre känns det mest som en dag jag vill ha överstökad… Tyvärr.

  3. Jag är glad att slippa stora tillställningar. Skönt att ha kommit till den åldern då man inte bryr sig utan är glad att ha en nära vän att äta något gott med, vara hemma med katterna när det smäller som värst och vakna pigg dagen efter.
    Gott nytt år till dig!

Kommentera

