Julhundar

Normalt sett brukar jag vara klar med julklappar redan under hösten. I år är allt annorlunda och jag har fortfarande inte köpt alla klappar. Men det är ju tid kvar.

Det jag noterat under de senaste dagarnas shoppingturer är att det är många hundar som är med i julhandeln. Det är modell mindre hundar som man måste se upp för och helst inte råka trampa på. De trasslar gärna in sig bland alla människoben, även om jag anar att de hellre vill vara någon annanstans. De små svansviftande vännerna är även med inne i shoppingcenter och butiker. Visste inte ens att de var välkomna dit. Tycker lite synd om jyckarna.

Det är inte enbart hundar som är med ute och handlar. Även bebisar i barnvagnar är med i trängseln. Även bebisarna tycker jag lite synd om. Idag blockerad en man ingången till en mindre delikatessbutik och jag fick stanna och tid att fundera över vad barnvagnen gjorde där. Då hälsar mannen och det visar sig vara en mycket god vän till mig. Jag är så tacksam för att jag varken suckade eller kommenterade. Vad barnet hade för åsikt fick jag inte veta.

Jag vet att folk får göra som de vill. Jag noterar. Och jag sänder min omtanke till barn och hundar.

9 thoughts on “Julhundar

  1. Tänkte ungefär samma sak i går när det pansarvagnsstora barnvagnarna fyllde den lilla trånga hälsokostbutiken igår. Men jag avledde tankarna för man ska vara snäll när julen närmar sig 😊

  2. Barnvagnar har jag nog mer förståelse för, men tycker det är ”förarens” ansvar att se till att de inte blockerar för andra. Gäller även folk med kundvagnar…

    Hundar däremot tror jag mår bättre ensamma hemma än i ett köpcenter i jultider!

    Så önskar jag dig och dina närmaste en varm och God Jul!

  3. Varken barn eller bebisar har roligt i julhandeln. Förstår faktiskt inte varför man släpar med sig hundarna. Barnen kanske man inte har barnvakt till, men hundarna…

Kommentera

