Trött, lat eller är det vinter

En måndag i december är det skönt att slippa stress. Jag tog det lugnt i morse, pluggade på förmiddagen och begav mig sedan in till city för lunch och boksnack med gamla kollegor. Det är trevligt att träffas och samtala om en bok vi läst.

Handlade några julklappar innan jag åkte hem igen. Pratade med en headhunting-firma som hittat mitt namn men jag var nog inte rätt person för den tjänsten. Men det är i alla fall kul att bli uppringd. Man vet ju aldrig när det blir mer rätt.

Satt i soffan och läste och så var två timmar borta utan att ett enda ord blivit läst. Jag bara somnade. Fattar inte var den tröttheten kommer i från. Har haft svårt att hålla mig vaken hela kvällen. Jag är inte sjuk eller hängig, bara trött. Kan det vara latmasken som hittat min kropp? Eller är det bara vinter och mörker som gör att vi ska nyttja tiden till återhämtning?

9 thoughts on “Trött, lat eller är det vinter

Kommentera

