Vattendjur

Smurf1Idag är dagen då jag återupptagit simning som motionsform. Jag gör det lite då och då. Jag gillar att simma ett tag men tröttnar om jag inte får variera med annat. Nu har jag i alla fall skaffat mig ett årskort och jag kan gå till simhallen när jag vill.

Det jag vill med simningen:

  • ha en skonsam träningsform, som bygger upp mig och inte sliter sönder mig,
  • ha ett komplement till promenader nu när det är halt,
  • få sträcka ut hela kroppen, låta många muskler få arbeta,
  • få tid att tänka när jag glider runt i vattnet samt
  • kunna unna mig en stund i en bastu efter träning.

Tidigare har jag ofta köpt kort för kortare perioder och sedan bytt träningsform. Nu ska jag testa att variera mer löpande dvs simning någon dag, promenad en annan och kanske ytterligare någon/några träningsformer.

En annan nyhet är jag satsar på att simma i min närmaste simhall. Det tar bara en kvart att gå dit utan stress. Tidigare har jag valt andra simhallar som är lite mysigare. Nu får det bli lite mer effektivt. Hoppas att det passar mig.

Nu känner jag mig som ett vattendjur som är På Gång!

11 thoughts on “Vattendjur

  1. Simning brukar ofta anses som en motion med mindre skaderisker. När jag sprang som mest och fick problem med mina hälsenor körde jag rehab i vattnet. Men det kan bli lite monotont

  2. Ping: En ovana för en god vana | På Gång

Kommentera

