Final i mindfulness måleri

Femte och sista fredagseftermiddagen med mindfulnessmåleri är nu avklarad. Det kändes verkligen vemodigt att lämna mina kurskamrater i kväll. Vi har ju lärt känna varandra genom våra bilder och det ger en närhet trots att vi knappt känner varandra.

Dagens tema vara att göra tre bilder; den jag kommer ifrån, den jag är nu, den jag är på väg emot. Med bilder är det inre bilder som avses, dvs teknik har mindre betydelse. Det kan ibland snarare handla om att hitta en form, en färg eller en struktur.

När vi vara klara namngav jag mina verk, och samlade det jag skapat under dessa fredagar. Det är verkligen en inre resa, en utveckling och samtidigt bara början på något nytt.

img_6324

2 thoughts on “Final i mindfulness måleri

Kommentera

