Alice i underlandet

img_6301Kände ett starkt behov av att bättra på allmänbildningen och har därför läst ”Alice i underlandet” av Lewis Carrol. Jag har ju stött på historien tidigare, bland annat i bilderböcker mm men jag har aldrig tidigare läst hela texten. Jag kände mig inte säker på vad den egentligen handlar om.

Nu har jag fått följa Alice äventyr i underlandet och därmed lärt känna Alice lite bättre. Jag är dock inte särskilt förtjust i henne och jag har svårt att ta till mig av det som anses som storheten med berättelsen. Jag känner att figurerna i inte var så snälla mot varandra och den värmen saknar jag. Jag är i alla fall glad att ha läst den, så att jag nu är en uns mer allmänbildad.

2 thoughts on “Alice i underlandet

Kommentera

