Det ska nog gå

När året inleddes ville jag helst hoppa över 2016. Jag hade på känn att det skulle blir ett år jag helst inte ville uppleva. Det har blivit mycket, mycket värre än jag någonsin kunnat ana.

Det är med skräck som jag inser att julen närmar sig. Jag vill inte, vet inte hur jag ska klara av den men jag tänker: har jag klarat alla annan skit det här året, så kan jag nog även hantera en jul. Jag vet inte hur – men jag gör det.

Sedan tänker att jag att efter julafton är det bara en vecka kvar på året. Sedan är det hemska 2016 slut och det kommer aldrig mer igen. Det ser jag fram emot.

6 thoughts on “Det ska nog gå

  1. Precis som du själv säger så kommer det att gå. Har du klarat hela året så klarar du även julhelgen. Sedan dröjer det inte länge innan vi vänder blad i almanackan…

    Jag kände precis samma 2015 som var ett år som kantades av sjukdom och död. Då var helgerna tunga och tomma men i år känns det lite lättare tack och lov…

    God morgon!

Kommentera

