Bra onsdag

Onsdagar har ju kommit att bli en favoritdag och idag blev den riktigt lyckad. Och den är ju inte slut än!

Började dagen med fotvård. Jag går till Axelsons dvs det är elevutbildning. Idag hade jag två nybörjare som tog hand om mig. De var som piff och puff, glada och förväntansfulla och gick mycket noggrant tillväga, en upptäcktsfärd över mina fötter. De jublade över varje skavank de fick åtgärda. Det var länge sedan jag blev så väl omhändertagen. Efter en sådan lyx behövde jag kaffe.

Gick till café Pascal som jag länge har velat besöka men som nästan alltid är knökfullt. Idag fick jag plats och det var gott. Gott kaffe, fina bakverk och god service. Med kaffe i magen blev det dags att fixa håret. Jag gick till ett nytt ställe och jag blev väldigt nöjd. En ung tjej, som bröt på något öst-språk, var mycket noggrann. Det tog en evighet men blev väldigt bra så jag ska se till att fortsätta att boka in mig hos henne.

Tog en buss genom stan. Alltså, Stockholm är ju så vackert i all julbelysning. Åkte via Stureplan, Kungsträdgården, förbi Riksdagshuset, slottet och Gamla stan upp mot Söder. Saknar snön men all dekoration är så fint. Skulle kunna fortsätta åka runt med bussen, bara för att njuta.

Resten av eftermiddagen och kvällen har jag irrat runt på Söder. Det var ”Boksöders julbasar” vilket innebär att 11 bokförlag håller öppet i sina lokaler och säljer böcker till bra priser. Jättefint initiativ tycker jag. De bjöd dessutom på glögg och pepparkakor. Det var bara två bekymmer: jag hittar inte på Söder och det började regna. Det blev i alla falla en lång och mysig promenad bland Söders gränder och jag fick se mycket som jag annars inte skulle upptäcka.

Nu ska kvällen avslutas framför tv:n. Jag gillar Svt:s Konstnärsdrömmen, så det vill jag inte missa.

11 thoughts on “Bra onsdag

  1. Varje gång du skriver om din fotvård tänker jag att jag borde gå dit igen och varje gång glömmer jag bort att boka tid

  2. Låter underbart! Jag funderar på de som tar hand om andras fötter, jag tycker det är ljuvligt att få mina fötter omhändertagna, men skulle aldrig vilja jobba med det själv. Jag ogillar fötter. Fast de är ju bra att ha😉

Kommentera

