En eller annan väg

img_62671En eller annan väg av Sara Paborn är en berättelse som jag har svårt att ta till mig. Det handlar om en 17-årig tjej som plötsligt får besök av sina storasyster som är bosatt i Rom. Den yngre systern är en lugn hemma tjej och storasyster har helt andra egenskaper: äventyrlig, utmanande och vågar ta plats. Det blir ett möte och en resa.

Jag blir mest illa berörd. Boken lär handla om ett sökande, en resa, som snarare går inåt men något sådant jag kan inte se. Jag blir bara ledsen och irriterad på störande beteenden, brist på respekt och ansvarslöshet.

Tur att smaken är så olika. Andra kan säkert få ut mer. Men för mig ger denna berättelse inte mer än avsmak.

4 thoughts on “En eller annan väg

Kommentera

