Avskedsfesten

Avskedsfesten av Anna Fredriksson är en välskriven roman om skilsmässa, livet efter en skilsmässa och om vänskap.

img_6262I Avskedsfesten står en 47-årig kvinna i centrum. Hon är nyskild, bästa vän med sin exman och har precis startat eget företag i filmbranschen. Men att gå in i en ny fas i livet är inte så lätt, inte ens för en stark  och målinriktad kvinna.

Precis som Anna Fredrikssons tidigare romaner så står vardag och mänskliga relationer i centrum. Anna Fredriksson lyckas på ett mycket bra sätt se och beskriva ett dilemma ur olika synvinklar och olika perspektiv, något jag uppskattar mycket.

Det är inte det bästa jag läst men jag gillar att läsa boken, sugs in i den och jag kommer självklart att fortsätta följa Anna Fredrikssons författarskap.

2 thoughts on “Avskedsfesten

    • Jo, jag förstår den beskrivningen. Hennes berättelser är ganska lågmälda, inga osannolika vändningar. Jag tycker at hennes första böcker är betydligt bättre.

Kommentera

