En avkopplande dag

En ledig dag kan vara riktigt skön. Efter en lång och slö förmiddag, åkte jag in till stan. Tog en promenad genom delar av Kungsholmen, där jag sälla går numera. Upptäckte små butiker och åt lunch hos ”Spisa hos Helena”. Det är ett trevligt ställe men idag valde jag nog fel rätt. Det var gös och jag tyckte tyvärr att den var ganska smaklös. Jag hade även sett fram emot potatispuré som var utbytt mot kokt potatis.

Mätt i magen styrde jag stegen till Brombergs förlag som bjöd in till julmarknad med glögg och pepparkakor och böcker till bra priser. Väldigt trevligt. Oj så bra det är på att ge boktips och berätta om böckerna. Jag hade ju tänkt mig att köpa julklappsböcker men det blev ju mest till mig själv.

Därefter tog jag böcker till Söder för att strosa i några utvalda affärer. Det finns en kombinerad ”Bodum” och ”Ordning och reda” som jag gillar. Jag tittade på kaffe-presso-kanna i metall. Det är fina men kostare en del så jag behöver tänka igenom vilken storlek jag vill ha. Men några skrivböcker kom med hem i alla fall. Passerade även några klädbutiker och köpte en långärmad t-shirt. Det är plagg jag sällan använt tidigare men som jag numera älskar.

Hade tänkt mig ett biobesök men jag orkade inte vänta på att film skulle börja. Drog mig in till Sergels torg  och kulturhuset men bestämde mig för att jag var nöjd och åkte hem. Väl hemma har jag både hunnit sova på soffan samt legat där djupt försjunken i en bok.

Känner mig riktigt duktig, att jag kunna koppla av en hel dag.

4 thoughts on “En avkopplande dag

  1. Vilken bra ledig dag du fick till! Helt i min smak och när böcker är inblandat kan det inte bli fel. Synd på gösen bara men lite omväxling mot Stroganoffen 😉

    God morgon och god torsdag!

Kommentera

