En märklig tanke

En märklig tanke dök upp i mitt huvud häromdagen.

”Om jag fick inreda ett rum precis hur jag ville, hur skulle det se ut då?”

Denna tanke är märklig av två skäl:

  1. Jag har ingen aning. Jag har inget svar.
  2. Jag har tre rum, ett vardagsrum, ett kök, en separat matplats, två hallar, ett badrum, en separat toalett och en balkong om jag kan inreda precis som jag vill.

Självklart finns någon form av begränsning: rummet i sig eftersom jag inte kan slå ut väggar, ändra golv eller tak. Men annars är friheten enorm.

Ändå dyker tanken upp. Sedan tänker jag – är det inte dags nu? Att vara 45 år är väl en bra ålder för att veta hur man vill ha det, att skapa ett hem man vill ha. Ett hem där man trivs och känner sig hemma.

Kanske inte är en så dum tanke, trots allt.

Bjuder på en fem år gammal bild. Tänkte visa mina sockor. Men när jag såg bilden, insåg att det kanske såg lite konstigt ut med blåklockor och fjärilar i adventstid.

fotljus2

 

 

9 thoughts on “En märklig tanke

  1. Du är så ung ännu 😉

    Men det är en intressant tanke – hur vill jag egentligen ha det? Det är så lätt att veta vad man inte vill men svårare att formulera det man vill.

  2. Äsch bara fortsätt som du själv vill 😌 Ändrar oregelbundet då någon ny tanke får fäste. Tror på ett levande liv och hem i förändring 😌

      • Kanske bara gå runt och kolla lite, inredningstidningar, pinterest..bara för att få inspiration 😌 Tänk inte för mycket på hur du vill ha det nu, det blir nog klarare med tiden 💙

Kommentera

