Spontanbeslut

Den senaste månaden har jag haft ganska mycket att göra. Jag har många aktiviteter och är igång till sent in på nätterna. Jag har tänkt att jag måste skära ner lite, ta det lite lugnare. Ge mig mer tid för återhämtning.

Därför blev jag själv värdigt överraskad då jag igår kväll, helt plötsligt anmälde mig till ytterligare en kurs. Det är en kurs i Mindfulllness måleri, så jag tänker att det kan vara gott för mig. Jag har länge velat testa detta, varit anmäld många gånger, men det har alltid blivit inställd. Nu ska den ske och det vill jag inte missa.

Jag kan inte måla, har ingen talang men det finns mycket som lockar i målningen. Jag har testat akvarell, målar ibland, men det känns inte riktigt som mitt element. Därför ska det bli intressant att få testa något annat. Se om det passar mig bättre.

Nu finns ingen tid för ånger. Kursen börjar i eftermiddag. Jag är förväntansfull. Och lite nervös. Det var ett infall igår kväll, ett spontanbeslut, som jag hoppas leder till något gott.

6 thoughts on “Spontanbeslut

Kommentera

