Uppesittarnattens konsekvenser

Igår kväll började jag titta på valvakan och blev helt fast. Jag satt uppe ända till kl 10 idag på förmiddagen, då jag somnade gott i soffan.

Jag följde presidentvalet både via tv och olika siter, gjorde egna analyser och räknade, räknade och räknade. Fick en insikt i hur jämt det faktiskt var och det väcker massor av tankar.

Mest tankar är dock kring demokrati och var mänskligheten är på väg när valet blev som det blev och med de kandidater som kommit fram. Argumentationen varför människor röstar på sina respektive kandidater är häpnadsväckande. Det känns som att utvecklingen går framåt men vi människor tycks inte bli klokare.

Efter en sådan uppsittarnatt, blev det en seg dag idag. Jag har suttit och pluggat hela dagen och därmed knappt märkt att jag blivit insnöad. Det är snökaos utanför fönstret. Rätt skönt att få sitta inne i min egen lunga vår när världen utanför blir allt kallare.

7 thoughts on “Uppesittarnattens konsekvenser

  1. Min man hade radions valvaka på när vi la oss. Han somnade, jag stängde av när Florida verkade gå till Trump o man intervjuade hatiska Trump-anhängare. Fast sova kunde jag inte, trots att jag läste en jättetråkig bok. 😦
    Ide låter frestande.

    • Jag kan verkligen gå helt upp i ett val, däremot ser jag inte på sport eller liknande, vilket kan hålla andra vakna hela nätter. Och att gå i ide är nog egentligen naturligt för oss även om dagen samhälle inte tillåter det.

  2. Jag följde inte valvakan och lika bra var väl kanske det. När vädret är som det är känns det gott att få stanna inne och inte behöva gå ut. Fast som hundägare har man inget val 😉

    Ha en bra kväll!

Kommentera

