Resa med lätt bagage

img_61911Resa med lätt bagage är en samling noveller av Tove Jansson. Det är välskrivet, lättläst och en fröjd att ta sig an de fristående berättelserna.

Jag gillar verkligen noveller. Jag gillar att skriva noveller och jag gillar att läsa noveller. Tove Janssons noveller är godbitar. Det är härliga skildringar, spännande karaktärer och många oväntade vändningar. Några fastnar mer än andra men det är en fin helhet i samlingen.

För mig blev det en riktigt njutbar läsupplevelse och jag lärde mig mycket för mitt eget skrivande.

2 thoughts on “Resa med lätt bagage

Kommentera

