Visit i Göteborg

Igår tog jag tåget till Göteborg för några dagars visit. Det höll på att gå illa, då pendeltåget var försenast och jag höll på att missa tåget. Men jag hade säkert en hel minuts marginal och det var skönt att hinna. Men aldrig mer att jag vill stressa så.

Det blev en skön sömn under tågresan och jag anlände pigg och glad. Eftersom jag tar första morgontåget är jag framme tidigt och har hela dagen framför mig. Ett snabbt besök på hotellet för att lämna bagage, sedan promenad och fika. Jag älskar att strosa runt i Göteborg och att sitta på något att alla trevliga caféer och läsa.

Men jag är ju inte helt ledig utan fick sitta ett antal timmar på hotellrummet för att plugga och ha möte med mina kurskamrater.

Kvällen tillbringade jag på Liseberg. De har Halloween-smyckat parken och det är både kul och läskigt. Riktigt bra tycker jag, som tydligen har barnasinnet kvar.

 

6 thoughts on “Visit i Göteborg

  1. Överkörningen vid Fagersjöövergången störde hela morgontrafiken. Tragiskt men man kan ju inte alltid vara ute flera timmar innan utifall att ngt sådant skulle hända. Tur att du hann.

    • Jag tror att den var något annat som orsakade föreningen jag drabbades av. Vet ej vad då informationen var knapp. Jag kan ha mer marginal men inte hur mycket som helst.

Kommentera

