På andra sidan solen

Maria Ernestam tillhör mina favoritförfattare och det var en stor glädje när jag upptäckte två olästa böcker hemma i men egen bokhög. Jag har nu slukat ”På andra sidan solen”.

Det är en relationsroman där en kvinna reser till Skåne med man och två tonårsdöttrar. De ska besöka kvinnans svärmor som bor på ett hem. Redan vid första besöket lär kvinnan känna en annan av de boende på hemmet. Samtalen med den gamla kvinnan blir som ett andningshål, nödvändigt, eftersom äktenskapet är minst sagt ansträngt.

Det är många känslor som beskrivs på ett enastående sätt i denna berättelse. Det är väldigt välskrivet, känslosamt och spännande. Dessutom tillkommer några noveller som ger extra näring till hela berättelsen.

Det blev en riktigt bra läsupplevelse som levde upp till mina höga förväntningar. Jag kan varmt rekommendera en läsning.

img_61771

 

Kommentera

