Garderobrensning

Igår blev en av mina garderober extra utvald. Den tömdes, städades ur och bara delar av det tidigare innehållet fick flytta in igen. Annat har numera ett nytt bo i grovsoprummet.

20161029_151129När jag tänker efter så lär ju en bikini från 1992 inte blir modern igen. Och träningskläder där stretchfunktionen börjar bli släpp är ju inte heller så attraktivt. Några fina kängor, men för små, blev också utvisade. Funderade på att ge bort dem, men gummit i sulorna kändes stenhårt, de verkar ha torkat ihop helt. Däremot klarade jag inte av att kasta varma vinterjackor, de kan nog komma till användning på annat sätt.

Så snart en sopsäck är fylld, rusar jag iväg till grovsoprummet. Om en säck blir stående här hemma, slutar det nästan alltid med att jag ångrar mig och börjar plock upp sådant som kan vara ”bra att ha”.

13 thoughts on “Garderobrensning

  1. Jackorna tror jag också att någon är intresserad av.

    Garderob… ja, en utrensning sker pö om pö årligen hos mig, trots det finns det alldeles för mycket där.. Tänk, vilket välstånd jag måtte leva i. Skönt när det är gjort en ordentlig rensning och rening som du gjort!

  2. Åh, ja det behövs göras här med. Och jag är lite likadan, det kan vara bra att ha, kanske jag ska sprätta knapparna ur den koftan, eller ta dragkedjan ur den jackan.. Men det blir aldrig av.. Högen av saker i syrummet bara växer! 😊

  3. Ping: Sommarskor | På Gång

Kommentera

