Nya kaffevanor

Sedan jag blev student och hemmatjej så har jag noterat att mitt kaffedrickande har förändrats. Jag dricker betydligt mindre kaffe numera. Det blir en kopp vid frukost, möjligen en till lunch och en kopp på sena eftermiddagen. Ofta blir det bara två koppar per dag jämför med tidigare då det alltid stod en mugg på skrivbordet och då en kopp alltid togs med in på ett möte.

Däremot vill jag gärna, mycket gärna, ha något gott till mitt eftermiddagskaffe. Det är en sådan skön stund för avkoppling som jag vill förgylla. Detta gäller särskilt då jag kommer hem ifrån en lång och kall promenad.  Något gott till kaffe är möjligen välförtjänt, men knappast bra för mitt kaloriintag. IMG_4411

10 thoughts on “Nya kaffevanor

    • Jag med. Jag trodde inte att det skulle fungera med kapsel-maskin, att jag skulle behöva ta fram perkolatorn för att gott kaffe tillgängligt ofta. Men nej, jag dricker inte alls så mycket numera.

Kommentera

