Stadsbiblioteket

Idag har jag tagit mig till Stadsbiblioteket här i Stockholm där jag sitter och pluggar och skriver. Riktigt bra faktiskt. Det är bra belysning, sköna stolar och bra bänkar. Och det är tyst och lugnt. En skön stämning, tycker jag. Ett av de bättre ställena, vilket kanske förklarar varför det är fullt här. Jag trivs verkligen bra med att sitta i bibliotek.

Satt hemma och pluggade innan lunch och det var inte lika effektivt. Sedan blev det en mycket trevlig lunch med en fd kollega. Nu ska jag hinna skriva några sidor till innan nästa träffa. Ikväll blir det bio vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Jag går sällan på bio men jag vill gärna se ”Den allvarsamma leken”. Nu ska de ske!

2 thoughts on “Stadsbiblioteket

  1. Bibliotek upplever jag också som rofyllda och trivsamma. Bra studiemiljö kan jag tänka mig. Hemma är det så mycket annat som kan dra en om man blir litet uttråkad eller okoncentrerad under studierna!

    • Jag har nog alltid gillat bibliotek men på senare tid uppskattat dem än mer. Det fungerar ovanligt bra även hemma, men biblioteket är riktigt bra. Något gott att få ut av mina skattepengar.

Kommentera

