Yogamassage

Igår fick jag yogamassage, en massageform som jag tycker ger resultat. Massagen innehåller en del stretch och man måste själv vara aktiv och vara med i vissa rörelser. Terapeuten använder kroppen, händer och fötter och allt sker på en madrass på golvet. Jag har testat en gång tidigare och var nöjd.

Det är en speciell massageform och man får inte vara alltför blyg. Igår fick jag en verkligt bra terapeut och vi samarbetade bra. Jag känner mig lättare i hela kroppen och har även en stor insikt i vad jag måste ta hand om. Det är bra, tycker jag.

Jag har varit rädd för massage den senaste tiden eftersom det ofta sätter igång så mycket i kroppen. Det kan sätta fart på läkningsprocesser men även få igång sorg och andra känslor. Men igår gick det bra. Jag blev enbart inspirerade att ta bättre hand om mig själv.

Promenader och massage är min melodi, just nu.

djur

4 thoughts on “Yogamassage

  1. En kompis masserade mina axlar igår, så ont och så skönt! Jag insåg -och hon påpekade – att jag måste ta tag i min stressade kropp. Den är så spänd att det är galet. Men som du säger, det kan kännas jobbigt när kroppen rensar ut skit.

  2. Yogamassage är helt nytt för mig. Har aldrig hört talas om tidigare ens… måste googla på det! 🙂 Det var förstås bra att du kände dig nöjd med behandlingen.

Kommentera

