Två matlagningsframgångar

Igår hade jag två framgångar i köket. Det är mycket ovanligt eftersom jag inte är i köket särskilt ofta. Jag är totalt ointresserad av matlagning.

Igår överraskade jag mig själv med en korvstroganoff. Jag lagar på känsla dvs helt utan recept. Resultatet blir därefter. Igår blev det väldigt starkt, oj så mycket kryddor som brände i gommen. Men en lagad rätt är ändå en framgång.

Till stroganoffen var det tänkt att jag skulle ha couscous. Jag har svårt för koncistenens med couscous men försöker lära mig. Tyvärr misslyckades jag totalt med min couscous så det blev en flopp. Men det blev en flopp som gick att rädda. Genom att fixa, och fixa lite till och sedan blanda i ajvar, så blev det riktigt gott. Couscous med ajvar är gott!

 

5 thoughts on “Två matlagningsframgångar

  1. Ping: Vilodagen | På Gång

Kommentera

