Meditation

Skulle vilja kunna meditera. Jag gör försök, alldeles för sällan, och jag tycker att det är svårt. Ibland förstår jag ingenting, ibland anar jag något. Det har hänt att jag trott mig förstå men sedan insett att så lätt är det nog inte.

Idag tog jag en promenad till en kyrka som har gemensam, tyst meditation vissa dagar i veckan. Det kändes bra. Inte så tydliga insikter men ändå mycket hoppfullt. Och några tankar som berikar. Kanske att jag med mer träning, kommer någonstans. Just nu vet jag inte vart, men någonstans.

8 thoughts on “Meditation

  1. Oj, jag förstår ingenting nu känner jag. Var vill du ”nå” med meditation? Vad vill du förstå?
    För mig är meditation bara att dra i handbromsen. Stilla tankarna, känna av min andning och slappna av, släppa taget.
    Jag använder inte alltid en app, men när jag gör det så är Headspace med deras 10 dagars gratis program ett jag tycker mycket om. Ingen musik och sånt tjafs, bara hans lugna röst och tystnad.

    • Tack för tips. Jag vill få ut mer än bara en lugn stund. Jag vill kunna lyssna inåt, förstå vad jag ska lyssna till och lära mig tolka det jag upplever.

Kommentera

