Att vara försiktigt

Eftersom jag gillar promenader och vandring, så är jag ute en del i naturen. Jag gillar skogar och fält och gillar att strosa runt på stigar. Jag strövar och funderar och det gör mig gott.

Igår inträffade en tragisk olycka i ett skogsparti, inte så långt ifrån mina strövområden. Ett klippblock kom på något sätt i rull och klämde en person som avled av skadorna. Jag var vet inte exakt hur länge sedan som istiden lämnade området men det känns som att det där klippblocket har legat still väldigt länge. När jag är ute på mina strövtåg, förväntar jag mig att den typen av stenar ligger still.

Det har aldrig ens slagit mig att jag måste vara försiktig på det sättet. Jag har känt mig väldigt trygg. Det måste jag nog fundera lite mer på. Naturen är mäktig och jag är dess besökare. Jag måste visa respekt.

7 thoughts on “Att vara försiktigt

Kommentera

