Retreat med reflektion

Idag har jag varit på en miniretreat – tre timmar med egentid under tystnad. Ett fint sätt att umgås på och som ger mig tid för reflektion och ger mig insikter. De retreat som jag besöker kravlösa: de erbjuder avslappning, reflektion, meditation, enklare massage, tid att läsa, måla mm.

Det jag känner, är att jag vill måla. Det skulle jag vilja kunna göra mer av. Nu när jag pluggar och skriver, så behöver jag något annat som avkoppling. Kanske att målande kan vara något för mig. Just nu målar jag en del mandalas – typ bara färglägga men bland lådorna här hemma så finns akvarellfärger och penslar. Bara att sätta igång, alltså.

För mig är det riktigt nödvändigt att tänka efter ibland, lite djupare än vanligt. Nya insikter kommer till mig, sedan är det upp till mig att göra något av det. Just den delen är betydligt svårare. Det finns mycket att prioritera.

2 thoughts on “Retreat med reflektion

Kommentera

