En novellsamling har hittat sin form

Ett av mina mål för året är att försöka få ihop mina noveller till en samling, som kan skickas till förlag. Jag har ju den del färdiga och halvfärdiga noveller men det är ganska svårt att få ihop till en helhet. Ofta något som måste kompletteras. Men jag har jobbat på med detta och ikväll blev ytterligare en novell klar. Och just den novellen var den sista i planen för novellsamling nr 1.

Jag tror faktiskt att jag nått ett delmål. Novellsamlingen är ju inte klar men tillräckligt klar för att jag ska våga skicka den till en lektör som kan ge mig goda råd om fortsättningen. Den är tillräckligt klar för att jag inte ska kunna göra mer utan extern hjälp. Det känns ju faktiskt riktigt bra. Nu ska jag sova på saken. Kolla en extra gång i morgonen innan den går iväg till någon som ska få mitt förtroende.

Sp skönt att var På Gång.

4 thoughts on “En novellsamling har hittat sin form

    • Det finns röd tråd men jag vill inte avslöja hela upplägget än. Det är hyfsat liknade genre (jättesvårt att bedöma) och det är en av mina frågor till en lektör. Vill ha en balans där det både finns variation och harmoni.

Kommentera

