Som ett tonårsrum

Minns den tid i tonåren då jag tillbringade mycket tid på mitt rum. Jag lyssnade på musik, pluggade, skrev, umgicks med kompisar och drömde mig bort. Det var länge sedan nu. Och nu har jag ju en hel lägenhet att vara i.

I mitt sovrum sover jag. Det är nästan det enda jag gör där. Ibland lyssna jag på ljudbok innan jag somnar. Men det finns perioder, lite då och då, då jag drar mig tillbaka till sovrummet och lyssnar på musik. En skön oas, avkopplade och rogivande, ungefär samma funktion som tonårsrummet, men utan att umgås med kompisar.

Det senaste kvällarna har varit sådan kvällar. Jag har känt mig trött och gått upp till mitt sovrum tidigt. Jag har lyssnar på musik som jag tycker om och tänkt på framtiden. Riktigt skönt  att varva ner innan det är dags att somna. Jag gillar mitt sovrum. Faktiskt mycket mysigare än mitt tonårsrum.

2 thoughts on “Som ett tonårsrum

Kommentera

