Gateau Edsviken

Härom dagen besökte jag Gateau Edsviken i Sollentuna. Min ursprungliga tanke var att fika på Ulriksdals trädgårdskafé men jag var inte ensam om den tanken. Hjälp så mycket bilar som inte fick plats på parkeringen. Hos Gateau var det däremot folktomt.

Eftersom jag hade en anledning att fira, var jag inställd på kaffe och bakelse. Gateaus bakelser är lagom små vilket är positivt. Det är elegant och goda smaker. Däremot tycker jag inte att det är särskilt prisvärt. En gång i tiden var de ju unika i gott fika men numera finns det ju fika till riktigt bra kvalitet lite överallt. Och de flesta andra har mer rimlig prisnivå.

Min tanke var att sitta i lugn och ro, kanske skriva lite. Det var visserligen lugnt nästan ödsligt men trist lokal, märklig placering av bord och inget Wifi gör att detta nog var mitt första och sista besök i butiken i Edsviken. Det blev dessutom ett ganska kort besök eftersom den lilla koppen kaffe rann ner försvinnande snabbt.

Gott för en kort stund!

img_6087

3 thoughts on “Gateau Edsviken

    • Nja, jag gillar kaféer och sitter gärna på kaféer för att läsa och skriva. Någon läsare knäckte idéen att ha en kafée-kategori så ibland skriver jag lite extra om några av de ställer jag besöker.

      Rosendahls trädgårdar har jag nog aldrig besök och det borde jag verkligen göra. Tack för tips!

Kommentera

