Rosa månad

Oktober är en rosa månad med många möjligheter att skänka pengar till cancerforskning. Det är mycket som jag gillar med det exempelvis många snygga produkter som kommer fram.

Baksidan är att jag tycker att jag bidrar med till olika företags försäljning än till cancerforskningen. Jag köper onödigt grejer samtidigt som det är en alldeles för liten andel som går till rätt ändamål. Min slutsats är att det är betydligt bättre för mig, forskningen och miljön när jag sätter in pengar direkt till cancerforskningen.

Så får det bli.

2 thoughts on “Rosa månad

  1. Det låter klokt! Köpa en massa bara för köpandets skull har jag blivit anti emot de senaste åren. Prylar har jag alldeles tillräckligt, t.o.m för många… 🙂

Kommentera

