Bindvävsmassage

Idag har jag varit på bindvävsmassage. Oj så förvånad jag blev. Jag trodde att jag testat den massageformen tidigare men detta var helt nytt. Jag satt på en brist och massören drog med fingret enligt en särskilt mönster över ryggen. Det är säkert bra men jag vet inte hur.

Nu när jag kom hem på kvällen kollade jag på deras webbplats. Här är Axelssons beskrivning av bindvävsmassage:
”I denna metod arbetar man med de reflexzoner som finns i hudens djupa bindväv. Hela kroppen behandlas men ryggen är den kroppsdel som är viktigast. Under behandlingen drar man med speciella drag-hakgrepp isär den bindväv som sitter fast på olika zonområden. Detta ger en reflexmässig reaktion på motsvarande organ via det autonoma nervsystemet.

Ska bli intressant om jag känner någon skillnad i morgon.

6 thoughts on “Bindvävsmassage

  1. Jag behövde ett par behandlingar innan jag kände någon skillnad men min bindväv satt också stenhårt. När det väl släppte så blev jag fick bättre i ryggen och kunde andas lättare.

Kommentera

