Flit i lärandet

Eftersom jag har börjat studera igen så ägnade jag en stor del av lördagen åt att läsa. I söndags satte jag ögonen i boken redan kl nio på morgonen och hade inte pluggat klart förrän halv ett på natten. I söndags hade jag två inlämningsuppgifter som blev inlämnade i tid, i går gjorde jag en hemtenta och idag har jag ytterligare en inlämningsuppgift som ska in. Det år således inte helt fritt att lägga upp sitt pluggande som man vill. Det är dock på distans så jag får i alla fall sitta var jag vill.

Trots min morgontrötthet, pluggade jag lite redan innan jag gick till jobbet igår. Och när jag slog igen datorn hade jag en känsla ”Jag vill inte gå till jobbet, jag vill fortsätta plugga”.

En fantastisk känsla för mig som kommer att lämna jobbet om bra några veckor och sedan plugga på dagtid. Jag är verkligen på rätt väg!

 

2 thoughts on “Flit i lärandet

  1. Vilken härlig känsla att du är på rätt väg. Men o’boy så mycket tid på studier du måste lägga ner … jag har tydligen förträngt hur det är att plugga helfart 🙂 Tycker att min skrivkurs kräver nog så mycket tid och tankar. Och då finns det säkert i min grupp sådana som jobbar heltid och har tre barn och så vidare.

Kommentera

