Trasigt halvljus

Blev uppmärksammad på att mitt ena halvljus var mörkt. Bara att byta glödlampa tänkte jag men blev samtidigt påmind om att det inte alltid är så lätt på dagens bilar.

Utmaningen började med att hitta rätt lampa. Check. Jag har inga problem att be om hjälp med det. Sedan tog jag fram instruktionsboken och började trixa. Det gick oväntat bra. Visserligen inte riktigt så lätt som det såg ut men ändå genomförbart. Kände mig riktigt nöjd.

Och nöjd var jag ända tills jag upptäckte att jag råkat tappa ner den gamla lampan i ett smalt utrymme. Helt omöjligt att nå med händer och de verktyg jag hade. Testade alla möjliga varianter innan jag fick ge upp, skaffa ett verktyg och testa igen. Det gick bra.

När jag gör saker kan det ta tid. Jag är ingen van halvljus-lampa-bytare. Men jag gjorde det själv utan att be om hjälp och det värmer mitt lilla hjärta. Känslan att vara oberoende är skönt. Åtminstone ibland.

3 thoughts on “Trasigt halvljus

  1. Ping: Mitt liv som bilmekaniker | På Gång

Kommentera

