Skypemöte

Sitter och pustar ut efter att ha klarat av mitt första Skype-möte! Puh.

Jag har börjat att studera på distans och i det ingår grupparbeten. Mina kurskamrater, hälften så gamla som jag, är mycket ivriga och ambitiösa. De ligger på och jag bidrar med lugn och erfarenhet. Nu ville de ha en träff via Skype och jag vågade inte erkänna att jag inte är någon skypare. I min tysthet så installerade jag Skype och höll tummarna för att allt skulle fungera.

Jodå, visst fungerade det. Det började med chat, där alla vara glada och använde en hel del ”mojjos” och små figurer. Det blippade och blinkade och jag kände mig som 137 år. Jag har ju ett språk med ord som jag gärna använder. Nåväl, när vi väl kom igång och började prata så gick allt lätt. Åtminstone till en början. Men när vi kom att prata om hur vi ska fortsätta arbeta, så kom ju en rad förslag på lösningar som en dummie som jag knappt kan stava till. Bara att bita ihop och hoppas att jag lär mig.

Det här kommer att bli en lång och intressant höst.

10 thoughts on “Skypemöte

  1. Ska bli spännande att följa din höst 🙂 Själv har jag använt Skype en gång. Det gick men tja. Gillar nog hellre bara telefon utan bild eller möten IRL. Fast det handlar om att jag inte är van förstås.

Kommentera

