Det vi inte visste var lycka

img_6003Det vi inte visste var lycka av Agnès Ledig anges vara en fransk feelgoodroman. Jag instämmer i att den är fransk men när jag läste var jag tveksam till om det var en feelgoodroman. Jag mådde i alla fall inte bra.

Det handlar om oväntade vänskaper, över generationsgränser. Det är vackra franska miljö och öppna människor. Kanske inte alltid så realistiskt. För mig personligen var det ganska verklighetsfrämmande och även lite sötsliskigt ibland. Men den innehåller oväntade vändningar som får mig att fundera på vad jag läst. Och som fick mig att gråta.

Det är lättläst och stundvis trivsamt. Jag kan förstå att den rekommenderas men jag tillhör inte dem som hyllar denna bok.

2 thoughts on “Det vi inte visste var lycka

Kommentera

