Tacksam för erfarenhet

Sedan några veckor tillbaka är jag student. Jag läser en universitetsutbildning på distans. Det är rejält krångligt men flera olika system och mycket otydlig information.

Med min erfarenhet så är det inget som stressar. Det kommer att ordna sig. Det kommer att falla på plats. Det är värre för mina unga studiekamrater. De är så ivriga och ambitiösa. Jag lider med dem när de inte får svar på sina frågor. Det vill så mycket. På sätt och vis kan jag sakna den ivern. Men mest är jag tacksamhet för mitt lugn och min harmoni. Mina livserfarenheter är en tillgång och det ger en bra grund att stå på.

 

11 thoughts on “Tacksam för erfarenhet

  1. Samma nyfikenhet har jag men nu för tiden håller det sig till vad jag kan ta reda på via Google och annat som går att slå upp. Förr drog jag iväg, gjorde som dig reste ensam till andra länder, tror jag var 17 på det artonde när jag åkte själv första gången till Italien.

  2. Ping: Lidelsefullt | På Gång

  3. Ping: Ord i nya perspektiv | På Gång

Kommentera

