Mitt modiga beslut

Ibland händer det saker. Beslut växer sakta men säkert fram, oro vänds till nyfikenhet och en möjlighet blir verklighet. Allt som krävdes var att lämna komfortzonen, modet att våga hoppa.

Under hösten kommer jag att lämna mitt jobb och det företag jag jobbar på. Jag har en möjlighet att vara ledig ett tag och den chansen tar jag nu. Visserligen lämnar jag en del av tryggheten bakom mig men får i gengäld frihet. Jag kan satsa på mina drömmar.

Jag ser det lite som en nystart. Jag ska återuppta en del studier och jag ska ge mitt skrivande en chans. Jag ska ge mig tid att tänka efter vad jag vill göra med resten av mitt liv.

Med det här beslutet har jag verkligen överraskat mig själv. Jag trodde inte att jag vågade göra detta, jag visste inte att jag var så modig. Nu ska jag fortsätta att vara modig, och våga njuta av tiden och friheten jag får.

22 thoughts on “Mitt modiga beslut

  1. Grattis och lycka till! Jag gjorde en stor förändring i 35-40-årsåldern, funderade mycket innan om jag vågade, om det var ”lönt”, jag var ju så gammal… 🙂 Idag är jag VÄLDIGT glad att jag vågade! Tror du drar en vinstlott och så hoppas jag att du aldrig ska behöva ångra ditt beslut!

  2. Vilket härligt mod och visst gör du alldeles rätt! Ibland måste man våga men tyvärr tror jag att långtifrån alla gör det. Så stort grattis till ditt beslut och en spännande framtid som väntar!

Kommentera

